torsdag 16 februari 2012

Små lätta mål..



 
Jag brukar alltid ha små mål som jag försöker att nå, de är inte märkvärdiga, dom är uppnåeliga och oftast inte några stora projekt. Men något så där lite lagom att sträva efter tycker jag känns bra.
För en så där sex, sju år sedan var målet att under en fem- års period skaffa mig lite högskolepoäng i religionsvetenskap och religionshistoria. Detta mål fick ta tid och är inte ett så litet mål utan här gick det åt mycket tid och kraft men 60 högskolepoäng blev det, och kanske fortsätter jag någon dag när andan faller på.
 Jag tycker att det är ett jätteintressant ämne.

 

De flesta mål är dock mycket små. ett mål var när det börjades med självscanning i mataffären, så gick jag och sneglade länge på människor som handlade på detta sätt så då blev målet att lära mig handla med självscanning. Målet var litet och man klarade av det snabbt, så nu kan jag det.



Andra mål var ex. " att lära mig sticka raggsockar"
Börja träna och testa olika träningsklasser så som spinning, zumba och min värsta skräck vattengympa. Allt klart! Inte var det så farligt heller :)

 
Nu har jag två små mål under våren 1. Att ge LCHF en ärlig och sista chans!
 2. Att tävla på en "riktig" lydnadstävling med Bosse (kanske Liza).

Återkommer med resultatet! (om det blir något vill säga )

Alla bilder är tagna från nätet

3 kommentarer:

  1. Hej Johanna! Kör också LCHF nu, det funkar bra.Kan tipsa om Sukrin, ett naturligt sötningsmedel som smakar nästan lika gott som socker, bra att använda i desserter osv. Ha det! /Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!Kul att höra av dig, hoppas allt är bra och att du tar hand om mitt gamla skrivbord:)
      LCHF funkar jättebra, fast jag har inte gått ner så mycket ( 2,1kg på 4 veckor, tycker alla pratar om viktras!!), men man är inte hungrig mellan måltider och kroppen mår bra. Ska köpa sukrin, finns det i vanlig mataffär? Ibland vill man kunna baka något och då är det bra med något sött.Jag ska kämpa på, så får vi se hur det går, ha det! kram Johanna//

      Radera
    2. Just Sukrin finns i hälsokostaffärer eller på nätet. Skaffa Annika Rognebys bakbok om LCHF, massor av goa grejer! Man kan använda Bakepro, mandelmjöl, pofiber osv istället för mjöl, det blir helt okej resultat. Min räddning är ju de gamla hederliga pannacottorna och chokladmousse när det kniper. Ditt skrivbord har det bra, vi trivs tillsammans :-)
      Jag har inte heller rasat så snabbt i vikt denna gång, men det går i alla fall åt rätt håll.Lycka till!Kram, Nettan

      Radera