måndag 27 augusti 2012

Helgens bravader

I helgen skulle jag få min 40års present av Julia och den kombinerades också till 60års present till mamma. Jag som var den ende i ressällskapet som inte visste vart vi skulle hade bara fått instruktioner om oömma kläder, efter väder och för utomhus aktivitet.

07.30 på lördag morgon blev jag upphämtad av mamma och pappa för att ta upp Julia på vägen.

Efter en dryg timme blev det fikapause i Töreboda.

Det visade sig sedan att det var dit vi skulle för nu skulle vi ut på cykeltur längs Göta kanal ner till Sjötorp ( där Bosses tjej bor :). I vackra Sjötorp åt vi lunch och fick en guidad info. på Kanalmuseet.
Pappa provkör kanalbåten


Sen cyklade vi tillbaks till Töreboda och vi hade både vätskestopp, glasstopp och rumpvilar stopp.

När vi efter 4 mils resa kom fram till Töreboda och bilen lyfte vi bara ur våra väskor och lastade på dem på cyklarna och körde 7km åt andra hållet och Jonsboda för middag och övernattning i en camping stuga. Dessa 7km var lååånga och benen trötta och rumpan öööömm.
Champagne utanför stugan
utsikt från stugan




Dag 2 Då var det cykel mot Wassbacken och Tåtorp för att efter 25 km återvända till bilen och Töreboda.
Kommer behöva sittring på kontorsstolen denna vecka :)

Super tur med vädret hade vi med bara några stänk regn och en massa sol istället, hög sensommarluft och nästan helt vindstilla. Tack för trevlig helg.


Det är två år kvar tills Julia fyller 40år och det får bli tradition med överraskningsresa tycker jag fast då är det jag som planerar......


SAMTIDIGT som jag trampade längst Göta kanal så var Bosse med sin uppfödare Carina i Norge på schapendoesspecialen och VANN ALLTIHOP. BLEV BIR, BIS, fick norskt cert och kom hem med massa priser och en stor vandringspokal. Så nu får vi åka till Norge nästa år igen. Stort tack Carina för att Bosse fick åka med.

Bild från Ulfsäters hemsida    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar