måndag 18 februari 2013

Bröd bak

Så var ytterligare en helg till enda. Helgen har varit lugn, inget särskilt inplanerat utan lite skogspromenad och bakning. Jag har lite svårt för att äta "köpebröd" på morgonen så då måste man se till att det finns hembakat i frysen. Denna helg blev det brödkakor på det som fanns hemma. Det blev med lite dinkelmjöl och grahamsmjöl och det blev gott. Annars är jag inne i en period då allt jag bakar blir misslyckat. Jag får helt enkelt börja baka mer. Jag testade en mjuk kaka som hette kanelbullekaka och var en sockerkaka som man varvade socker och kanel i lager men jag glömde bort lagren och slängde i allt ihop på en gång så den blev en ljusbrun kanelkaka istället. Dock var den väldigt saftig och god. Återkommer med recept.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar