tisdag 18 september 2012

Matkassen

Har länge funderat över om jag ska prova detta med att abonnera på en matkasse och nu slog jag till. Jag är så trött på att planera vad vi ska äta och det resulterar ofta i samma gamla maträtter. Ibland bara man handlar planlöst så när man sen ska laga till någonting så fattas hälften av ingredienserna.

Igår hämtade jag ut min första matkasse på Ica i Grästorp.
Hur smidigt som helst, allt fanns i påsen, recept med bild och allt, enkla rätter som inte tar jättelångt tid heller. Jag har valt att få matkassen varannan vecka, då finns det utrymme för "gamla favvisar" också.
Första dagen var det korvfräs med pasta (mexikansk korv som man fräste med paprika och vitlök och sedan blandade med pasta. Enkelt och helt ok en måndagskväll.
Ikväll blir det Kycklingfilé med fransk potatissallad och krämig senapssås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar