onsdag 6 maj 2015

Fridag!

Jag har varit ledig idag, en helt vanlig vardag utan någon särskild anledning förutom att jag hade inarbetad tid att ta ut. Hur lyxigt är inte det. Äntligen sovmorgon, tänkte jag och vaknade utsövd och pigg 05.15 (!). Så jag tog en promenad med Bosse och åt frukost länge.



 
Efter frukosten bakade jag två tårtbottnar då Christians son Anton beställt tårta till sitt kalas på lördag. Jag använde mig av receptet lika delar. Man häller upp ägg i ett glas i mitt fall 8st då det skulle vara två bottnar. Sen tar man lika mycket socker och lika mycket mjöl, tillsätter i detta fall 3tsk bakpulver. För luftigare botten kan man byta ut lite av mjölet till potatismjöl.
 
 
 
Eftersom jag var uppe så tidigt så har jag hunnit åka till Vara och handlat, hälsat på Lilja och Lovisa, gjort rabarberpaj till imorgon och druckit kaffe hos mamma och pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar