söndag 20 mars 2011

Tillbaka

Efter att ha varit i huvudstaden hela helgen är vi nu hemma igen.Vi har ätit och druckit gott och också hunnit med en hel del shopping. Jag slog på stort och köpte både en ask alvedon och ett rör resorb på apoteket, blev ett par solglasögon också :). Har ätit på två kanonställen som jag verkligen kan rekomendera . På fredagen var vi på Berns asiatiska och åt en mängd olika japanska rätter som var jättegoda. Kul med lite annorlunda mat.


Bilder från Berns hemsida
 sen på lördagen gick vi till Melker Anderssons Grill och där åt vi maffigt stenkolsgrillade blodiga köttbitar, mums. Var så mätt efter 250g oxrygg så det kändes som om jag rullade hem. Vi avstod  från dessert både fredag och lördag för man blev så mätt och när jag avstår från dessert då ÄR man mätt.

Bilder från Grills hemsida
Vi bodde på ett hotell som hette Lilla Rådmannen och det var ett enkelt, mysigt hotell med individuellt inredda rum och hotellet låg i ett lugnt kvarter men ändå väldigt centralt. Där kommer jag att bo fler gånger




Vårt rum hade en tapet med ettiketter på, Julia o Fredrik hade randigt i blått och rött och Ebba o Bebben hade en liten svit som gick i brunt och guld.

Annars har vi haft en jätte trevlig helg, tack för sällskapet och tack Reiseleiter Bebben och bordsfixar Fredde!


Ove Sundberg har varit en röd tråd genom hela helgen

5 kommentarer:

  1. va mysigt det låter... vet inte om du läser i kväll men jag tänkte höra om du vill ha besök av en stor o en liten tjej imorgon.... ringer i morgon...
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack för en riktigt trevlig resa Johanna vad kul vi hade detta får vi göra om. Kram Ebba

    SvaraRadera
  3. Tack för en kul helg kram julia

    SvaraRadera
  4. Så roligt ni verkar ha haft det. Synd bara att Ove gjorde sig påmind. HATAR DEN MANNEN!

    När ska du komma och hälsa på mig då? Syrran bor hos mig från tors till sön då jag kommer att vara gräsänka. Titta in om du känner för det :)

    Kram mia

    SvaraRadera
  5. oj vilket hotellrum...me like :)
    härligt att komma iväg & bara få vara ibland...skulle verkligen behövas här oxå då vi aldrig har varit utan barn under våra 10år tillsammans.

    Ove ja....den mannen gillar jag INTE.Får ryyysningar bara jag ser han :)

    Kram Nilla

    SvaraRadera