måndag 22 augusti 2011

Tur och retur Norrköping

Igår åkte jag tillsammans med Lars och Carina Hammar till utställningen "Svensk vinnare" i Norrköping. Steg upp kvart i tre tidigt söndagmorgon eller lördag natt och lämnade Grästorp vid fyra-tiden för att tävla klockan nio i Norrköping. 26 schapendoes var anmälda och Bosse vann unghundsklassen och blev senare placerad trea bästa hane efter två championhanar och fick certet, Bosses tredje. Klockan 10.15 satt vi i bilen på väg från Norrköping då var hela schapendoesklassen över, vi hade hunnit fika och hämta ut våra priser. Det var den snabbaste bedömningen jag varit med om. Därefter styrde vi kosan mot Söderköping för att titta på schapendoesvalpar hos bekanta till Lars och Carina. Supersöta svartvita valpar tumlade runt på deras altan, både fika och jättegod hemgjord pizza blev vi bjudna på. Tack för detta!! Glömde så klart kameran det var ju typiskt, som tur är tar Lars alltid fina kort så jag "lånar "/snor detta kort från hans hemsida http://www.ulfsäter.se/
Tack också Lars och Carina för trevligt sällskap!!

Obs. Dom har också valpar, om man är snabb kan det finnas en liten vovve kvar.....Jag kan varmt rekommendera en schapendoes. Har aldrig haft en hund som denna ras, en gång schapendoes alltid schapendoes och det trodde jag aldrig att jag skulle säga ,jag som varit såld på cockrar men detta är någonting helt annat det.

1 kommentar:

  1. grattis vad kul att det gick så bra.kram julia

    SvaraRadera