onsdag 30 maj 2012

Tjuvstart på sommaren...

Sommar för mig var alltid när man hörde "den blomstertid nu kommer " eller "En vänlig grönska" i Grästorps kyrkan på skolavslutningarna dit man tågade klassvis i sina nya examenskläder som oftast var för tunna då vädret inte alltid var så somrigt. Senare år blev det sommar efter aulans avslutning och Thomas Ledins" Sommaren är kort". De sista åren på mitt gamla jobb, då var det sommar när vi hade sagt adjö till eleverna och haft den obligatoriska avslutningsfesten hos min forna arbetskamrat Roland och hans fru Aina, som alltid hade gjort supergod mat och någon spännande underhållning.





Sommar är det också att ligga på en strand och läsa en bra bok. Jag brukar läsa en Homan-deckare av Jan Mårtensson på sommaren. Jag trodde att jag läst dem alla men så upptäckte jag att Jan som är en mycket flitig författare gett ut en bok om året sedan början av 70-talet så till min stora förtjusning finns det många jag inte har läst. Så jag har , fast det inte är juni än målat tånaglarna och börjat läsa en Homan -deckare och jag tror att jag kommer att läsa mer än en Homan-deckare denna sommar.


Tack Jan för Johan Homan!

1 kommentar:

  1. Ja idag var det avslutning med matjesill på skolan!!!! O inga avslutnings fester längre!!! Trodde jag såg dig i grästorp för ett tag sedan o skickade ett sms men det var nog fel nr!!! Kan du skicka ditt nummer till mig! Hoppas allt är bra med dig o familjen kram Pernilla

    SvaraRadera