torsdag 17 maj 2012

We did it!!!!

Kvart i åtta i morse for jag och Bosse för att deltaga på mitt livs första tävling i Lydnad klass 1. Solen sken och morgonen såg mycket lovande ut men ju närmare Alingsås brukshundsklubb vi kom desto sämre blev vädret. Helt grått och mulet. Jag kände nervositeten redan när jag gick ur bilen. Jag pratade käckt med Bosse och hoppades att han inte skulle märka något. Eftersom jag aldrig tävlat förut så vet man liksom inte hur det går till men först anmälde man sig och visade upp vaccinationsintyg och medlemskort och efter det blev det lottning om starten. I min klass var vi 6 ekipage och jag fick startnummer 5. Sen körde tävlingen i gång och då öppnade sig himlen och regnet fullkomligt vräkte ner, trots att det inte ska påverka lydiga hundar så gjorde det allt det ändå. Det var nog många som var missnöjda med resultaten. För oss gick det riktigt bra förutom läggande under gång där vi fick en 0.
Platsläggande 10, tandvisning 10, linförighet 9,5, Läggande 0, inkallande 9,5,Ställande 10, Apportering 7, Hopp över hinder 10, Helhetsintryck 5 ( jag höll i halsbandet mellan momenten och det fick man inte) Totalt blev det 167 och ett första pris och vi blev klassvinnare!!!!!!
Jag blev så stirrig att jag glömde att tacka domaren vid prisutdelningen, vilket han påpekade för alla att det var brukligt så jag fick skämmas ordentligt. Jag bad om ursäkt och kramade om honom efteråt och nu kommer jag aldrig att glömma det igen.( Förlåt igen). Nu vet jag lite om hur det går till, nästa tävling är nästa fredag i Herrljunga.

Vinnar Bosse!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar