måndag 3 december 2012

Och så plötsligt....

...var det vinter. Regnet och plusgraderna förvandlades över en natt till mååånga minusgrader ( -19 i lördags) och massor av snö. Det blev verkligen adventskänsla men om Anders braskar julen slaskar säger man ju så vi får väl se om julen blir vit.

I lördags skulle det bakas tårta till Ella som hade sitt två års kalas och det blev en barbietårta.
Jag använde mig av ett färdigkavlat marsipanlock som man kan köpa i livsmedelsaffären och det var inte bra!! Marsipanen satt fast i plasten det var rullat på så jag fick lappa och laga, så köp marsipan och kavla själv det är bättre. Använde även sockerpastan som nu mer finns att köpa bland bakprodukterna men den var väldigt lös så jag föredrar de sorter man köper på nätet från bland annat tårtdecor i Kungälv. Men nu har jag provat och så här blev det tillsist.


Klart hon måste ha en vovve också :)

2 kommentarer:

  1. va fin den blev kram julia

    SvaraRadera
  2. Men Johanna du är otroligt duktig på att skapa vilken fantastisk tårta kram Ebba

    SvaraRadera