fredag 4 mars 2011

Nu är det helg

Ha, hade gått ner 0,5kg det trodde jag inte så det var ju bra.

Detta är bästa stunden på helgen, fredag eftermiddag och ledigheten har precis börjat och man har hela helgen framför sig. Nu ska jag och Lydia laga köttfärs och ostgratinerade nachos och göra guacemole och till dessert blir det äggost med jordgubbskompott och vaniljglass. Växthus Oskar hade matdemo på supergod äggost på Ica idag den var riktigt krämig och god så det köpte jag med mig hem.

Bild från ica.se


Huset är nystädat och ute är det plusgrader blött och geggigt och jag har fem hundar varav fyra har päls nästan ner till marken, kan ju räkna ut hur dom ser ut när dom har varit ute hela dagen. Det är väl en av få fördelar med minusgrader och snö att de håller sig ganska rena. Så det blir att mellanlanda i tvättstugan och torka upp lite innan man får tassa in.

4 kommentarer:

  1. Bra kämpat det går åt rätt håll jag längtar till den 18:e det ska bli kul kram Ebba

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli kul, då räknar vi inte points (heller)

    SvaraRadera
  3. Nej då ska vi unna oss å andra sidan räknar jag inte points alls men skulle behöva det byxorna sitter tajt

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina minus!

    jag är inne i en svacka, det känns som det stannat.Är sååå sugen på sött inte klokt, hoppas på minus på måndag :)

    Trevlig helg!
    Kram Nilla

    SvaraRadera