lördag 21 februari 2015

Mormorspoäng

Eftermiddags fika med mamma, Drömtårta.
Har inte varit så förtjust i Drömtårta pga av smörkrämen. Jag bytte ut lite av smöret och tillsatte istället lite philadelfiaost och då blir det bättre. Jag tror att det är lite mormorspoäng på att gilla Drömtårta. Jag har också nyligen börjat tycka om romrussinglass och chokladkakan med frukt och mandel som jag länge hånat min mamma för att man bara inte kan tycka om, så JA!! nu är jag redo att ta mig an rollen som mormor :)

Drömtårta

3ägg
1,5dl socker
0,75dl potatismjöl
1tsk bakpulver
2msk kakao

Fyllning:
75g smör
25g philadelfiaost
2dl florsocker
1tsk vaniljsocker

Gör så här:

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna och sikta i dem i äggsmeten. Blanda. Häll upp smeten  i en rektangulär ruta på ett bakplåtspapper . Grädda i 250 grader ca 5-7min.
Vält upp kakan på sockrat papper och låt svalna. Mixa ingredienserna till fyllningen i mixern eller med elvisp. Bred på smeten när kakan svalnat något och rulla ihop den. Låt den kallna helt inlindad i bakplåtspapper med skarven neråt.

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar