lördag 21 februari 2015

Snabbmat, snabbdessert och snabbdrink

Fredag är en härlig dag, man har hela helgen framför sig men på fredagskvällen är jag alltid så trött. Dels för att det är just fredag men också för att jag börjar jobba en timme tidigare på fredagarna. Min klocka ringer 04.30 då istället för 05.30 och det märks kan jag säga. Därför vill jag äta något som är snabb lagat eftersom man vill lägga minimalt med tid i köket. Skaldjur är smidigt och pizza förstås men igår blev det denna snabbmat

Det blev färdiga kycklingspett bara att värma, färdig Tikka Masala sås bara att värma och ris. Allt klart på tallrik efter 15min.

En snabbdessert hann jag göra medan riset kokade

Jordgubbar doppade i vitchoklad

och eftersom det var fredag drack vi en god drink/dessert som består av en kula valfri sorbet och sedan häller man på mousserande vin. Jag valde det lite söta Miavinet eftersom vi tog det som dessert

 
 
 
17-åringen fick en skål med bara sorbet :)
 
 
Så mat, dessert med drink tog ungefär 15min att fixa. Snabbmat= fredagskväll=gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar