onsdag 29 december 2010

Inför nyårsafton


Sitter och försöker få ihop en nyårsmeny till mina gäster på fredag. Har bjudit två familjer eller jag trodde att jag hade gjort det men igår visade det sig att jag hade glömt att bjuda min syster med familj. Vi ses så mycket nu när vi tränar ihop så jag hade glömt att fråga henne fast jag var säker på att jag hade det. Som tur är var de inte bokade på någontingannat.Och jag som trodde att jag varit ute i god tid men nu är alla bjudna i allafall.
Jag kommer ihåg en nyårsafton när vi skulle göra oss till lite och då gästerna ( Ebba och Bebben med familj)skulle komma på dagen vid tolvtiden för en femkamp utomhus och sen åkte de hem en stund för att återkomma till kvällen.
Alla aktiviteter i fem kampen gick fel, ex luftgevärsskyttet, delar av geväret lossnade och kulan hade inget fart så den bara åkte ur, eller man skulle åka pulka efter fyrhjulingen och föraren Lydia då kanske 8-9år körde så fort så att repet slets loss från pulkan men Benny höll sig kvar och åkte efter fyrhjulingen utan pulka. Jag kan säga att då var det inte långt ifrån att jag kissade ner mig så roligt såg det ut. Sen avslutades hela femkampen med korvgrillning och då lyckades Ebba elda upp sina nya peakvantar.Aktiviteterna var en aning misslyckade men roligt hade vi.

1 kommentar:

  1. Ha ha du är la bäst!
    Ha inte wienerbröd hemma, bara ett tips ;)
    själv kan jag inte ha något gott alls hemma, blir bara att det slinker ner till film under de sista timmarna innan an somnar.

    SvaraRadera