tisdag 28 december 2010

Lugn dag

Idag har jag haft en väldigt lugn förmiddag. När jag har lov brukar jag fixa och städa iordning lite direkt när jag vaknar på morgonen och sedan brukar jag äta sen frukost och se på den amerikanska tvshowen Rachel Ray och detta har jag gjort idag. Hon brukar laga italienskinspirerad mat med mycket pasta som ser fett och gott ut. Idag var det någon fritata som såg ok ut men inget jag kommer att laga.

Rachel Ray

Mamma var här och fikade och då visade hon mig bilder på min kusin Johan som fått modelluppdrag som visades i tidningen Café.Inte dåligt, Hejja Johan!! Paris nästa :)


Johan är den ljuse killen till vänster

Ikväll blir det zumba och imorgon box på Hälsoborgen, nu gäller det att ta itu med julmaten snabbt innan den placerar sig runt midjan. Vi har förmånen till ett brett utbud av många olika gruppaktiviteter och mycket inspirerande instruktörer på Hälsoborgen. Det är fantastiskt att det finns ett sådant utbud på en liten ort som Grästorp. När man ska ta sig till en större stad för att träna blir det inte av, inte för mig iallafall. Jag har inte tränat i hela mitt liv men började att gå på seniorgympa i Trollhättan för att se om jag överhuvudtaget skulle överleva och det gjorde jag.Jag började också att träna för att jag fått så ont i min fot och läkaren rekommenderade mig att börja träna och lätta i vikt.( inte kul att höra men sant så sant) Nu tränar jag 3-4 dagar i veckan på Hälsoborgen, hade någon sagt det till mig för ett par år sedan hade jag bara skrattat åt dem.
Tyvärr så visar träningen ingenting på vågen så nu blir det nästa steg att ändra i kosten (igen!!) Men jag har inget ont i foten längre och det är ju kanon.


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är,som både hinner träna och pyssla så mycket!! Själv har jag mest slöat i jul...
    Hälsningar SP

    SvaraRadera
  2. JAg tycker som sagt att det syns att du "tajtat" till dig! Nu kör vi tycker jag!

    SvaraRadera