lördag 3 november 2012

Skogspromenad och höstinspiration

Härliga lördag,  dock lite grå och mulen började med skön skogspromenad. Eftersom Charlie var med tog vi bilen till skogen och gick enbart i skogen så att inte promenaden blev för lång. Vi provade att släppa Charlie och han är lite försiktig så han hade full koll på oss och höll sig nära, så det gick fint.

Vi såg en massa trattkantareller men vi plockade dem inte.

Årets sista gula...
Det var alldeles vindstilla och tyst i skogen förutom ett par avlägsna gevärsskotts knallar, kanske var det någon som sköt en älg eller ett rådjur.....vildsvin hoppas jag på för det finns ett helt gäng här i skogarna och det känns så där.



På eftermiddagen var jag i Kerstins affär där mamma, Kerstin och Björn hade öppet med höstinspiration. Fina gamla, nymålade och nya möbler och textilier i fin harmoni.
Kaffe och god kaka bjöds det också på. Jag hade enbart mobilen att fota med så jag fick hålla mig nära skyltfönstret för att få lite ljus. De fina möblerna inne i affären blev så mörka.

Vitmålade "äpplet stolar"
Mörk karmstol som fått ett nytt liv i vitt med nytt fräscht tyg
Kerstins fina böcker som är en dekoration i sig.

Ikväll ska vi på trevlig middag och i morgon kommer...

Mattes BOSSE hem, åh vad jag saknar denna vovve.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar