onsdag 7 november 2012

Sten Wall....

..så heter  den överviktige men duktige kommissarien och huvudpersonen i Björn Hellbergs böcker. Just nu är jag mitt inne i en delikat mordhistoria som utspelar sig på Bornholm. Boken heter Hedersmord och är en av de alla böcker om Sten Wall. Jag lyssnar på den som ljudbok i bilen och milen mellan Anestad och Lidköping går fort.
Jag har varit på Bornholm vid två tillfällen som barn och mina egna minnen och nu Björn Hellbergs beskrivningar av den underbara ön, dess samhällen och miljö får mig att vilja besöka ön någon sommar ( inga mord vill jag vara med om förstås). En mycket fin ö så nära men ändå så annorlunda. Det är inte för inte den kallas för Nordens Capri.

När jag idag snabbt bara skulle springa in på Bokia och köpa en penna så satt han där, inte Sten Wall utan Björn Hellberg och signerade sin nya spännande bok. Självklart ville jag ha en. Jag har fått en bok signerad av honom förut och pratat med denne mycket sympatiske, ödmjuke och trevliga person. Den gången blev hälsningen till mamma och blev en födelsedagspresent, den här gången blir det en julklapp till någon annan.....Lika trevlig var han idag, jag tycker om honom.

Jag kunde inte med och fråga om jag fick ta ett foto så detta är från nätet :)

Hoppas nu att personen som ska få boken är väldigt snäll nu så här i tider före jul...och jag vill gärna låna den sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar