måndag 3 januari 2011

Då var det dags igen......

Nytt år, nya tag, nya löften. När det inte blev beach 1998 eller 1999 eller 2000 eller .......så ska det bli 2011 tänkte jag (igen) vågar nästan inte säga det. Jag och Benny har vägt oss varje vecka och skrivit upp vikten i ett år nu och så här vid summeringen av året så ligger vi plus minus noll.Vi har inte gått ner men inte heller upp i vikt. Då har vi tränat en del men inte gjort några större ansträngningar matmässigt. Nu har jag börjat fylla i min checklista på viktväktarna online som legat vilande ett tag så nu jäklar hoppas jag att det ska gå. Jag har ju både lyckats att sluta röka som jag aldrig trodde jag skulle kunna och sedan börjat träna vilket också kändes helt overkligt, då ska det väl kunna gå att minska i vikt. Hur svårt kan det vara!!!
Har idag iallafall ätit mina points, har faktiskt några kvar och jag har ätit god mat och känner mig nöjd och är mätt.


1 kommentar:

  1. Det kommer säkert gå bra denna gång särskilt med tanke på hur hurtig du blivit. Johanna jag undrar i roquamole är det bara gräddfil, ädelost och avocado salt och peppar den var supergod? Lycka till nu med pointsen kram Ebba

    SvaraRadera