lördag 29 januari 2011

Lördagspassion

Jag har gjort en lördagsdessert
Man behöver 12st passionsfrukter, passa på när de är billiga.

Gröp ur dem med en sked och mixa dem hastigt i en mixer, kärnorna ska inte gå sönder utan saften ska frigöras


sila sedan bort kärnorna i en finmaskig sil och blanda saften med en burk sötad kondenserad mjölk


Rör ihop saften och mjölken
Vispa 3dl grädde och blanda försiktigt ner i passionssmeten




Häll upp i 6stycken glas eller portionsformar och ställ dem kallt, sen är det bara att äta




4 kommentarer:

  1. Å det lät gott, det måste jag testa!

    SvaraRadera
  2. Det låter supergott det måste jag testa jag gjorde banoffepaj för några veckor sedan det kan jag också rekommendera.Det är med kondenserad mjölk, grädde, banan och digistivekex googla bara på banoffepaj om du vill testa kram Ebba

    SvaraRadera
  3. Den var väldig god Julia Fredrik

    SvaraRadera
  4. ser hur smaskigt ut som helst!
    ska testas :)

    Kram Nilla

    SvaraRadera