fredag 7 januari 2011

MyDog

Har varit med mamma och Lydia på Mydog i Göteborg. Vi började med att titta på en agility uppvisning, jätteroligt att se hundarna är så taggade och det gäller att ha flås som förare för att orka med i tempot. Vi tittade lite extra vid schapendoesringen sen var vi runt och tittade vid många olika ringar och mötte lite bekanta.I rasmontrarna hittade vi söta cocker Nina och Stig från Guldkulan, vi såg när Tord Lundborg visade sin lilla papillon, jag tror han blev trea i sin klass. Vid schapendoesmontern fick vi se hur man spunnit garn av schapendoshår och det var mjukt och skönt, kanske skulle man spara Bosses hår och sticka sig en halsduk.Vid shitzu montern träffade vi Willys bror en svartvit snygging  som var fullpälsad. Tog kort med min mobil men alla kort blev helkassa tyvärr.
Försvaret hade också uppvisning och de visade hur hundarna hittade olika saker som var gömda i bilar och i väskor, det är fantastisk vilket luktsinne de har.

Hundcochen Fredrik Steen fanns på plats och sålde sin bok men gav även hundägare tips på stora scenen, missade tyvärr detta.
I morgon finns Ceasar Milan där


Har haft en paus med utställningarna nu under vintern men idag kände jag suget så nu får vi anmäla oss lite och åka på turné.Sen hade det varit kul att prova på agility.


Efter MyDog så delade vi på en PIZZA men det var en lättviktarpizza med mindre deg och mindre ost och den var super tunn och super god.Hade kunnat äta en hel men det fick jag ju inte, måste tänka points.
För att ytterligare fixa till min lunchpizza så var jag på hälsoborgen och dansade afrikanskdans. Har svårt med kordinationen men det finns väl även elefanter i afrika.


så här skulle det se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar