lördag 15 januari 2011

Lördagsgott

Åt en jätte god tomatsoppa till lunch och eftersom jag är bortbjuden till mamma och pappa ikväll så köpte jag ingredienserna till soppan och slog in dem i cellofan som "gåbort present" tillsammans med receptet. Receptet kommer från Må Bra tidningen och är pointsberäknad och smakade verkligen gott.

Tomatsoppa med ost och tortellini  8 pro points/pp
4p 
250g färska tortellini (valfri smak)
5dl buljong (buljongtärning+ vatten, jag använde köttbuljong)
100g philadelphiaost svartpeppar/salladslök
5dl tomatsoppa (kelda tomatsoppa)
1/2dl strimlad salladslök

Gör så här:
Koka tortellinin i buljongen. Rör ut osten i en del av soppan,
blanda sedan ner allt i buljongen när pastan är klar. Värm försiktigt.
Strö över salladslöken.

Smaklig spis



Delade en fudgegodis i pyttebitar som dessert, kändes som om det var mer  godis än vad det var.


Sen jag började sköta maten och räkna points, alltså två veckor nu så har vågen visat -1,1kg. Första veckan 0,5kg och denna veckan 0,7kg och med tanke på att det både har varit nyår,kalas och att jag använt alla bonuspoints så tycker jag att det är bra. Då kan man ju unna sig en del och ändå gå ner lite.Struntar man i att använda sina bonuspoints så går det säkert fortare men på detta viset känns det inte som om man går på en diet utan något som man skulle kunna lära sig att leva med och det är väl det som är vitsen för mig antar jag

3 kommentarer:

  1. Den soppan ska jag testa vad kul att vågen går åt rätt håll bra jobbat// Ebba

    SvaraRadera
  2. HAr satt ett litet kryss vid den soppan i min tidning också :) Bra att du provade innan, nu behöver jag ju inte vara rädd för att testa;)
    Kul med din viktnedgång! det nämnde du inget om sist vi sågs.
    Härligt att boxpasset kändes efteråt. Är nog bra att prova på lite olika övningar. Kroppen hade ju vant sig efter det andra passet. Kändes ju inget längre. Att jag orkade simma efteråt berodde nog på att jag inte var med så mycket på passet. Eftersom vi var jämnt på passet.
    Det bästa med bonuspointsen är ju att du kan äta upp dom och ändå gå ner i vikt. Det är liksom uträknat ;)

    SvaraRadera
  3. Jag provade soppa till lunch idag den var jättegod ,när jag plockede iordning efteråt såg jag att jag glömt att hälla i all tomatsoppa typiskt mig jag kommer att laga den igen. Till kvällen ska jag prova den rotgratängen som Mia gjort Julia

    SvaraRadera