lördag 1 januari 2011

Dagen efter



Fast att vin intaget var under kontroll så känns huvudet tungt idag första dagen på 2011.
Det var ett mycket trevligt nyårsfirande igår, sällan har jag skrattat så mycket. Anledningen till alla skratt var att Benny numera kallad "festfotografen" tyckte att det var löjligt med stylade kort eller när gästerna vet om att de blir fotade så han slängde iväg två kort när ingen var beredd och då visade det sig att Bebben gjorde succé på det ena kortet och tydligen jag på det andra. Bebbens kort var mycket roligare(tycker jag iallafall) så vi var tvugna att förstora upp det på tv´n så att alla kunde se det ordentligt och sedan skrattade vi åt detta kort i säkert en timme. Döm själva här kommer det snygga fotot direkt avfotograferat från tv´n:








så här ser han ut när jag fotade honom




här är det "roliga" kortet på mig eller var det ett annat kanske?




Jag och stackars Bebben fick utstå en hel del under kvällen, glåpord som mongo osv. Här kommer lite bilder på de "snygga" folket.





Nu till viktigare grejer alltså mat.Kvällen började med mousserande vin och crostini med tapenad och roquamole dipp och friterat tunnbröd



sedan blev det förrätt


tyvärr finns det inget kort på varmrätten för här hann jag inte med att fotografera men så här skulle det se ut enligt receptet



så här såg desserten ut den hann jag med att fota



Tack alla för en trevlig nyår!!


6 kommentarer:

  1. Hej Johanna tack för i går det var suveränt god mat. Vad kul vi hade .Men jag undrar var det roliga kortet på dig är? Ha det gott kram Ebba

    SvaraRadera
  2. Det har jag ingen aaaning om, det är nog borta!!

    SvaraRadera
  3. Mysig jul och nyår ni har haft :D!! Men såg att thom va med på din blogg, hur är du släkt med honom :)?? Kram Linda å tack för du gratulerade mig :)

    SvaraRadera
  4. Tack för igår .Jag är fortfarande mätt,kommer du för bi mig imogon? julia

    SvaraRadera
  5. Yes, har knutit snören i alla snöflingorna
    ses imorgon

    SvaraRadera
  6. Gott nytt år hoppas vi att ni får ,värdfamiljen
    och alla gäster
    mamma o pappa

    SvaraRadera