onsdag 5 januari 2011

Shopping

Idag har jag och Lydia varit och shoppat i Lidköping. Vi hittade en hel del som vi behövde (!), det är inte så svårt att göra slut på pengar.Vi tyckte förstås att vi har fyndat för det är ju rea. Jag tittade innan jul på två fleeceplädar med snöflingor på som kostade 129:- styck men köpte dem aldrig men nu kostade dom 65:-st så då slog jag till.




Att räkna points har gått bra men det gäller att tänka till och planera för det drar snabbt iväg om man inte tänker efter. Det som är bra med viktväktarna är att man får äta allt, men det gäller att välja rätt.

Om man är lite sugen och tar en korv med bröd så med senap är det 8 points

Då kan man  istället kan man äta detta för 0 points


eller så kan man äta en sådan här




Ikväll ska jag på boxträning och då får jag 4 extra points som man kan lägga på något gott om jag vill.Nu ska jag laga kyckling a la Florence och det är en kycklinggryta med paprika, lök och vindruvor som finns på viktväktarna online.

1 kommentar:

  1. vill du ha ett alternativ med mindre points så ta naturell yoghurt. då är det bara 1 points i smoothisen. Eller hur det nu stavas ;)

    SvaraRadera