måndag 3 januari 2011

Hund

Dagen före nyårsafton föddes det tre små schapendoesvalpar på Kennel Ulfsäter. Grattis till de små sötnosarna.

Cleo med sina små bebisar. Foto från Ulfsäters hemsida.

I slutet på veckan börjar årets första hundutställning My DOG i Göteborg. Jag har inte anmält någon hund men kommer att åka dit och titta, måste bara bestämma mig för om jag ska titta på cockrarna eller schappisarna. Det är också ett bra tillfälle om man behöver hundsaker för det brukar vara bra priser på utställningarna.Om man har tänkt att skaffa hund så finns nästan alla raser representerade på "rastorget" där kan man få träffa och klappa hundar och få svar på sina frågor. Det är roligt att gå runt och titta på alla olika raser.Mitt hjärta slår för cockerspaniel och schapendoes. Jag gillar cockrarnas "merry" temperament, utseende och storlek men det är en hel del jobb med pälsen. Schapendoes har ett underbart sätt ,så glada ,pigga och viker aldrig från din sida och pälsen som ser svår ut är hur smidig som helst.

Utställningsträning hos Lars och Carina Hammar Kennel Ulfsäter i somras

3 kommentarer:

  1. Då kanske vi ses i Göteborg! Vi ska dit på fredag och lördag.
    Hälsn. Maria Baatz

    SvaraRadera
  2. Ska du titta eller ska du ställa ut?

    SvaraRadera
  3. Vi ska bara titta! Och kanske prata med uppfödare, så småningom blir det en liten bebis i familjen och det är ju bra att förbereda noga! Sen ska vi förstås kika på lite uppvisningar och inte minst Cesar Milan!

    SvaraRadera